rövidazélet

Látogatóban a Vödörvölgyi Pálinkafőzdében

2012. március 08. 14:57 - rcsdaniella

Újabb főzdét látogattunk meg a héten, ezúttal Csalló Jenő mesélt nekünk vödörvölgyi pálinkájáról. A pici, Balatonalmádiban lévő manufaktúrában minden pálinka eperfahordóban pihen, és mára versenyek nélkül is bebizonyosodott: megállják a helyüket a piacon.

- Vidéki vagyok, Csopakon születtem, innen 10 kilométerre. Egy októberi napon, miután apám kórházba került, anyám elküldött a pálinkafőzdébe azzal, hogy „fiam, apád szedett össze egy kis cefrének való körtét, menj el, főzesd ki, hogy karácsonyra legyen egy kis pálinka” – mesél a kezdetekről Csalló Jenő. – Ez 1990-ben volt, amikor az ember agyába nyomták, hogy kezdjen magánvállalkozást. Annak rendje-módja szerint elmentem, körbe tudtam nézni a főzdében, de kiderült, hogy január közepéig foglaltak, nem tudtak vállalni. Akkor elgondolkodtam azon, mi kell hozzá, hogy valaki pálinkafőzdét hozzon létre. Megláttam a kis piaci lehetőséget, estéket töltöttem a könyvtárban – mivel akkor még nem volt internet – bújtam a szakkönyveket, a jogszabályi hátteret.

„Eldöntöttem, belevágok”

A családnak Csopakon telke volt, kész épülettel együtt, ezért adta volna magát, hogy itt legyen a főzde, ám mégis Almádira esett a választás:
- Elindítottam az engedélyeztetési eljárást, kijártam a szükséges oskolát, satöbbi – magyarázza Csalló Jenő, hozzátéve, hogy a múltja adott volt, hiszen gyermekkorát szinte a csopaki szeszfőzdében töltötte, azon túl pedig vegyészként egyébként sem volt idegen tőle a desztilláció.

Az önkormányzatnál azonban a csopaki szeszfőzdéről nem őriztek szép emlékeket, és attól tartottak, mindez megismétlődhet. Márpedig, a patak nem bírt volna el több cefremoslékot, a települést pedig megkímélték volna a szagtól. Szó szót követett, majd tettet: pereskedés után Csalló Jenőnek adtak ugyan igazat, de ezek után érthető módon nem tartotta jó ötletnek nagy összeggel beruházni a helyen. 
- Mi van akkor, ha megcsinálom a főzdét zöldmezős beruházásként, és bármilyen ok miatt azt mondják, nem mehet tovább?! Úgy döntöttem, inkább Almádit választom, de a pénzem arra nem volt elég, hogy új épületet húzzak fel. Emlékszem, egy délután leültem kint, a gödörnél a földre, és feltettem magamnak a kérdést: tényleg meg akarom csinálni? Meg akartam. Eldöntöttem, belevágok, ezért elkezdtem dolgozni, pénzt gyűjteni, és nyolc évvel később, 1998-ban végre megnyitott a főzde – mondja büszkén a manufaktúra feje.

Úton a balatonalmádi tetején lévő főzdéhez

A mennyiség nem megy a minőség rovására

Manufaktúra, mert itt minden kézi, nyoma sincs a nagyiparnak.
- Eleinte csak bérfőzést vállaltunk, egy főzőmesterem volt, én tanítottam be. 2005-re készült el a palackozó, azóta van jogosítványunk saját pálinka gyártására, gyakorlatilag 2006 óta vagyunk a piacon. A fogyasztói visszajelzések alapján most már kezdem elhinni, hogy tudunk jó pálinkát is előállítani – teszi hozzá mosolyogva. – Az üzleti tervem, hogy csak addig növelem a vállalkozást, amíg mindent én magam tudok ellenőrizni. Nem célom, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen. A környéket, és Veszprém városát el tudjuk látni, az emberek megtalálnak minket, de nagy áruházláncokba nem akarok kerülni.
Jenővel együtt jelenleg négyen dolgoznak a főzdében, nyáron azonban három főzőmester is tüsténkedik a „mester” mellett.
- Hibázni csak egyszer lehet, a bizalmat csak egyszer lehet elveszíteni, ezért a finomítást én végzem – szögezi le, miközben körbevezet a főzdében.

A mester is kiveszi a részét a munkából: Csalló Jenő végzi a fokolást, finomítást

Aki Csalló pálinkára vágyik (és miért ne vágyna?) 40 íz közül választhat, mindegyiket eperfahordóban érlelik. A legkedveltebb a kajsziból, az Irsai Olivér szőlőből, a cigánymeggyből és a besztercei szilvából készült ital, azonban igazi különlegességnek számít a Hárem sorozat: amelyek trópusi gyümölcságyon érlelt különböző ízű pálinkákat jelentenek.    

A Hárem sorozat: trópusi gyümölcsÁGYAS pálinkák
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr424297778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palex 2012.03.09. 11:15:48

Jártam nála én is.
Valóban kiváló termékei vannak, és nagyon, de nagyon kedves ember a Jenő úr!
Mindenkinek ajánlom, aki a környéken jár.
süti beállítások módosítása