rövidazélet

Mit nekem negyvenes párlatoknak...

2010. április 28. 21:00 - Paul Inka_

Mi az hogy erős? Finom úrilányoknak a 35 fok is az, szilaj magyar legényeknek meg a 60 is kevés. Nekem meg éppen megfelel az 55-ös. No, akkor kinek van igaza?

Erről Zoli bá' tudna mesélni. 

Zoli bácsi a harmadikról. Szélcsendben is ötven méterről lehet érezni a jelenlétét. Tán józan nem is volt soha, de az is lehet Gizi néni az oka mindennek. Kiállhatatlan egy perszóna, ám az öregnek egy rossz szava nincs rá. Csak a szeme árulja el, drága feleim, bevásároltam vele, de mit tehetnék 47 év után. Szenvedek, oszt kész. Azt modja Zoli bácsi lenn a ház előtt a padon, kezében a Metró (tudom Metropol) újsággal - hogy honnan szedte, amikor 10 éve nem járt Pesten, metró közelében meg már legalább 25 éve nem - na, ide figyelj fiam, ha meg akarod tudni mi az erős, hát ne a lidibe, az ósanba meg a teszkóba menj, hanem Imre bácsihoz a Wörösmarty utcába. Ja, hogy az szerinted nem pálinka? Nem-e? Hidd el nekem az. Jó, illata az nincs neki, de nem is az a lényeg, hanem: erős. A nyolcvanas Stroh rum is elszégyellhetné magát. A vén szaros ( mondja ezt Zoli bá', amikor Imre csak másfél évvel idősebb nála) valamit csinál vele, hogy az 57 fok nem égeti a torkom. Hogy mi kukucskál ki a zsebemből? Ni, mán, egy két dekás 57-es. Húzd meg, bazdmeg! Meghúztam. Emelkedett hangulatban is csak annyit mondhattam volna Zoli bácsinak, hogy érdekes. Hümmögtem hát, hogy erős, Zoli bátyám, ütős egy pálesz. Magamnak meg: ihatatlan. Nem az 57 fok a gond, hanem az előpárlat, utópárlat elegye, a savanyú ragasztó. Az életben többet soha! De hát Zoli bácsit nem lehet megsérteni.

Akkor nézzük, mi áll a jegyzeteimben, milyen a kereskedelmi forgalomban a strong kategória. Az elmúlt évben kóstoltam mindhármat. Íme:

Matheus vilmoskörte 60%

Nem tudom, hogy kell-e, szabad-e körtét hordóban tartani? Főleg új eperfahordóban. Szerintem nem. Nos, a hatvan fok kiszakad a pohárból, elnyomja az amúgy is szolíd, fűszeres körteillatot. Az íz visszafogott, markáns hordójegyeket mutat, ami nem lenne baj, de hol a körte? Ott van, csak nem karakteres. A száraz próba már fanyar, de lekváros jegyek nélkül. 6 és fél pont. Fiam, küld be anyádat!

Zimek vadőszibarack 55% - a 2009-es Destillata aranyérmese

Amikor az erős is lehet finom. Érett gyümölcsaromák illatában és ízében, az alkoholt telt és „nem sok”, egyáltalán nem győzi le a vadőszi tipukus gyümölcsjegyeit. Ám ízében kissé üresnek tűnik. Különösen érvényes ez az utóízre, még akkor is ha hosszú percekig ott a fanyar vadőszibarack. Valami megfogalmazhatatlan hiányzik mégis. Szóval egyensúly is van, meg szép is, de csak 7 és fél pont. Fiam, most én megyek hozzátok.

Rézangyal Szatmári szilva 55%

Illatában tiszta és intenzív a szilva aroma, dús, kifejezetten gyümölcsös és fűszeres. Rögtön megmutatja magát a nemtudom szilva jellegzetes illata. Íze kellően intenzív, kicsit magzamatos is, a szájpadláson puha és lágy. Minő ellentmondás: de egyben tüzes is. Naná, 55 fokos! Szóval – ha már strong - optimális az 55 fok. Ráadásul hosszan kísér a garatban. Erő, illat és íz harmóniája. Szép, komplex pálinka. 9 pont. Fiam, felkérhetem anyádat egy táncra?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr201963062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása