rövidazélet

Törkölyt hoztál, ide vele!

2010. május 04. 10:59 - kád

A folyékony kolbász volt az első magyar házi pálinka cserélgetős piknik legbizarrabb kreálmánya.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr501973385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rekspa 2010.05.04. 13:01:55

Basszus, hogy erről miért maradtam le!:)

Funkerman 2010.05.04. 13:07:36

Pöpec gerillapiknik volt.

Ursus Arctos 2010.05.04. 13:10:42

Kedves Bergeroth :) Azért a sok fetrengő részeg önkívületi ember azt túlzás. Ott voltam én is, és nagyon békésen telt az egész. Se hangzavar, se ordítás, sőt még a szemetet is összeszedték képzeld :)A videót vágják tudod? :) Talán azért tűnt neked így. Egyébként én is sajnálom, hogy nem lehet otthon tartani egy két növényt ami tiszta és biztonságos cigibevalót adna, de szerintem ez más téma. Azért a tipikus Alkohol bűn a Fű meg jó dolgot nem kellene belekeverni a témába. Valamennyire egyetértek. A mennyiséggel vannak itt problémák, és a minőséggel. Amikor megveszi a néni a 300 Ft/ü árú bort, vagy a kis keserűt,vadászt, vodkát. Na AZ tényleg hányinger és az TÉNYLEG szétbassza a társadalmat is meg az embereket is. Amikor viszont egy minőségi pálinkát iszol amit saját gyümölcsből lefőztél akkor tudod mi van benne, és hidd el nem is innád meg az egészet egyszerre, hanem amikor olyan kedved van belekóstolsz a munkád gyümölcsébe, esetleg megkínálod vele a legkedvesebb barátodat.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2010.05.04. 13:12:44

@Bergeroth:
Hello, hello, hello.. Ne legyél hülye, inkább használd ki törvényeink és kicsiny országunk adottságait. Butulj attól ami itt terem, és legális.
A fű sajnos felejtős ameddig Orbán a királyunk. Béke, virágok meg minden;)

2010.05.04. 13:18:09

Hová süllyedt morálisan ez az ország, mikor már a nők is így isznak és dorbézolnak...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.05.04. 13:18:40

@Ursus Arctos: pontosan. nekem 140 üveg saját pálinkám van, évente kettőt iszok meg belőle. (hivatalosan, adózva főzetem)

és a fű ellen sincs kifogásom. abból (egyik ismerősöm) évente 1-2 szálat durrant el.

mindegykivagyok 2010.05.04. 13:20:43

@Bergeroth: Költözz Amszterdamba
fükiràly!Gyökér vagy!

Ursus Arctos 2010.05.04. 13:50:13

@RAMBO: Ennyi! :) Mindenben van szépség. A pálinkafőzés mesterség! :) A 140 reklám volt? :P Engem érdekelne :DDDD

PaOntan 2010.05.04. 13:57:49

hmmmm 1:10-nel rajec szlovak asvanyvizes muanyag palackbol palinkat onteni. igazi inyencre vall :)

serko_ 2010.05.04. 14:14:26

Elég Csehországig menni, közelebb van mint Amszterdam.

Rekspa 2010.05.04. 14:33:37

Miért a Csehek legalizálták?

E.G.O. 2010.05.04. 14:38:12

Jópofa rendezvény volt, kár, hogy nem tudtam elmenni. Azért az, hogy gerilla rendezvény, kicsit erős, természetesen megvan az oka, miért akkor és miért ott. Videó végén Maros...na. Ettől még a kezdeményezés jó, a kivitelezés profi! Üdv mindenkinek!

Bergeroth 2010.05.04. 14:40:00

@Rekspa:
Dekriminalizáltak. Azaz nem basznak börtönbe ha találnak nálad, csak kapsz egy csekket X összegről mint büntetés. Persze az, hogy melyik rendőr hogy tartja ezt be az már más kérdés.
Ez kellene nálunk is. A csehek már felnőttek Európához, mi szemlátomást még az árnyékától is rohadt messze vagyunk.

@mindegykivagyok:
Kellemes szép napot, és ugyanezen jókívánságokat neked is barátom.

vadaszandras 2010.05.04. 14:48:37

@Bergeroth: mit tehetnék még hozzá? ennyi...

A'sel 2010.05.04. 14:50:15

-a palinka franko

- hangosan eneklo emberek idegesitoek

kacce 2010.05.04. 14:57:41

Na most igy honvagyam lett innen Amszterdambol a videotol, raadasul az egyik lanyt ismerem is, akit ott volt :)
Jo ido, polos esti panlikzas, hmmm. Itt meg szetfagyok, mar megint olyan pocsek ido van. Most jol jonne egy kis palinka :D

Egyebkent nem ertem mit tojnak annyira a futol, itt sincs kaosz miatta. Sot igy mar nem is olyan erdekes, hogy orrba-szaja lehet tolni es ezert legtobb ember nem is el vele. Viszont kivalo idegenforgalmi vonzoero es adobeveteli forras, mert turistak tomegei zarandokolnak el ide emiatt :D

kacce 2010.05.04. 14:59:03

bocs az elirasokert, nem megy ez nekem :D

Kopi3.14 2010.05.04. 15:14:55

@Pollen: szívjuk el a virágokat is. Nem lesz pollenallergiás rögtön egy szál se.

dekás dezső 2010.05.04. 15:15:50

óvatosba megfér egymás mellett a pákesz meg a zöldike. ezen ugyan nem fogunk összeveszni;)

Funkerman 2010.05.04. 15:20:23

@Bergeroth: Szerintem itt neked senki sem a barátod.
Egyébéként télleg nem vágom, hogy jön ide az otthon termesztés és a közterületen engedélyezett alkoholfogyasztás.
Pont azt a negativ feelinget hoztad ide, ami az összes .blog.hu-t rothasztja, mert felbukkannak ilyen gyökerek, mint te.

E.G.O. 2010.05.04. 15:20:31

@orly: igazad van, ez csak a férfiak kiváltsága...:) guftuftalan!

Rekspa 2010.05.04. 15:27:50

@Bergeroth: Szerintem a Cseheknek inkább eszük van és még jobban nyomatják a turizmust! Tudják, hogy hatalmas nagy lové jön be belőle és nem bánják az arany tojást tojó tyúkot, inkább adnak neki egy kis fű magod!:D

Nálunk sem ártana még pát lapáttal rátenni a turizmusra, pl jó pálinkákkal!;)

sompalinka · http://sompalinka.blog.hu/ 2010.05.04. 15:38:09

Hűha...ezek a pálinkák tényleg leborotválnák a világot!
A videó meg igazi kor és kórkép!

Khayness 2010.05.04. 16:03:15

Jó kis házinál nincs jobb tömény a világon. Sok sznob aki istállószagú viszkit iszik meg is érdemli. Külföldi ismerőseimet szoktam házi ágyas pálinkával terrorizálni, szeretik nagyon. Tényleg szomorú, hogy egy két szomszédos országon kívül nincs pálinkakultúra, pedig meghódítaná a bolygót.

Spanish VVax 2010.05.04. 16:16:18

Na ezért a közterületi alkholizálásért az usában menne az egész brigád a sittre.

Tökmindegy milyen szép jelzőket találtok ki rá (ágyas pálinka meg a társai), az etilalkohol akkor is szelektiv IDEGMÉREG akármennyire higítod, izesited az idegsejtjeid sikoltoznak, csak nem hallod.

Ленина · http://szanalmas.hu 2010.05.04. 16:28:30

Az a sok disznó tolvaj magyar politikus az IDEGMÉREG, mindig ideges leszek ha rájuk gondolok.. :)

OftF 2010.05.04. 16:30:32

@Spanish Vax: USA, mint példakép, hehe.

E.G.O. 2010.05.04. 16:35:40

@Spanish Vax: Nagyjából tudod, mit beszélsz? Kérlek vegyél elő egy táplálkozás-élettani könyvet és olvass! A metilt pedig az etillel ne keverd! Jól elegyedik, de a szemIDEGEID megsínylik! :)

rakaz 2010.05.04. 16:40:03

A PÁLINKA, no meg A BOR, mértékell
fogyasztva, jó egészség. Van olyan
ürge is, akinél a mérték avödör, lelke
rajta.

Gestas 2010.05.04. 16:52:29

Az jó, ha valami borotválja az emésztőrendszeremet?

E.G.O. 2010.05.04. 16:57:35

@Gestas: Nem, az általában nem jó:) A videó bemutatta a szélsőségeket is, így demokratikus. Vagy igazságos. Mindegy. A pálinkakultúra azért (remélem) másról szól!

Bobdobalnia · http://youtube.com/bobdobalnia 2010.05.04. 17:02:35

Régen a lányuk úgy főztek, mint az anyjuk. Ma úgy isznak, mint az apjuk.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.04. 17:06:30

a kolbászos kopasz gyakran gondol a borotvára :D

szatmarialma · http://www.szatmarialma.hu/kertblog 2010.05.04. 17:13:23

Tényleg jópofa volt az event, leginkább a spontán találkozások és beszélgetések tetszettek, nomeg a kínálgatás/kóstolgatás öröme. Az esemény valódi függetlenségével kapcsolatban mondjuk szkeptikus vagyok (rézangyal a házipáleszek között, WTF?!), de lényeg, hogy összehozott pár valódi HP őrültet az este.

E.G.O. 2010.05.04. 17:21:57

@szatmarialma: Én is a Cu-Angel kapcsán lettem kissé pikírt, tudván a köv. rendezvény hátterét. Viszont akármennyire is nem szeretem őket: kommunikációból és marketingből ötös!

E.G.O. 2010.05.04. 17:23:12

És nem elfelejtendő, hogy a harmincsokadik komment a mostani...

political ideology 2010.05.04. 17:42:44

Szutyok rézangyal "pálinka"....nemhiába, kell neki a márketing.

political ideology 2010.05.04. 17:53:34

@eManuel:

háttérben meg a Zwack fütyüős...annak is sok köze van....

political ideology 2010.05.04. 17:58:05

A Bolyhos klán és a Panyolai elixír....itt kezdődnek a páleszek...persze ami nem házi... :)

pop simon 2010.05.04. 18:02:00

"Anti-kereskedelmi rendezvény"... ez azért elég vicces. pont a rézangyalos fickótól
"az ellen szólna, hogy mindenki csináljon pálinkafesztivált"... nehogy már ő szarta volna a spanyolviaszt. mintha másnak nem lenne joga pálinkafesztivált szervezni
"van vurstli, vattacukor árus, gumipatkány"... a budapestin van emberek lehúzása, megértő biztonságiak, tömegnyomor

ja meg, méghogy kulturáltan... ne vicceljünk. melyik fesztiválon tudnak, főleg a fiatalok kulturáltan viselkedni. azért ilyen fesztivál lebonyolítása még sehol nem történt meg

E.G.O. 2010.05.04. 18:29:30

Bolyhos és Panyola... Tényleg itt kezdődnek, de ezt a szót azért aláhúznám kettővel. Annyi előpárlatos páleszt, mint Panyolánál, még nem kóstoltam senkitől. Én picit feljebb kezdek, még ha drágább is 15-20 %-kal.

Bergeroth 2010.05.04. 18:29:42

@Funkerman:
Fikázás, fikázás, fikázás. Ennyire vagy csak képes, vagy megy a normális párbeszéd is?

Nem a pálinkával van bajom, hanem a kettős mércével. Az egyiket lehet, a másikat nem. Holott a kettő között lévő különbség nagyjából a pálinka irányába billen. Negatív irányba.
Ez nem kötekedés, hanem tény.
A kettős mércével és a mértékletességgel van a baj.
Bár magyarázhatok én itt, gyanítom azt sem tudod miről beszélek...

Bergeroth 2010.05.04. 18:34:38

@Funkerman:
Mellesleg negatív feelinget eddig még csak a te és a fikázó kommentekben láttam.
Vagy az negatív dolognak számít, ha nem vagyok agymosott birka és leírom a véleményemet?

Az otthon termesztés úgy jön ide, hogyha a pálinkát (ami drog) lehet nyomatni közterületen, akkor a kendert (ami szintén drog) vajon miért nem lehet akárcsak otthon termeszteni?
Azért mert az egyik legális a másik pedig illegális?
Én kérek elnézést...

E.G.O. 2010.05.04. 19:05:50

Úgy látom megakadt a társalgás... Télleg a THC vs. Et-OH vita lesz a tárgya ennek a blognak?

Anyaaa · http://galeria.hu 2010.05.04. 19:45:02

Azt a kutyafáját! :D
Lesz még ilyen?? Mikor, hol? ;) Ott a helyem!

borovi 2010.05.04. 19:45:34

@orly: Mit sírsz. Gyereket láttál?

the_line 2010.05.04. 20:38:09

én is imádom a pálinkát, a jó minőségű vodka(mondjuk a magasabb minőségű lengyel vagy orosz,mellesleg ott is jó a házi :)) mellett a kedvenc italom. Abból is persze a jóféle hp egyszerűen más, mint a boltban kaphatóak nagy része (ez szerintem az utóbbiaknál lévő, gondolom valamiféle előírásoknak való megfelelésből fakadó alacsonyabb alkoholtartalom miatt is), de a boltiak közül is bejön a legtöbb.
Ezek viszont elég drágák - bár a házi előállítása sem olcsó már - és kicsit sznobnak érzem, ha valaki csak a 10-15ezer ft/literes pálinkát tartja jónak. persze ízlésen hülyeség vitatkozni, és szerintem is a zwack távol áll az eredeti pálinkától, de a rézangyal például nem rossz, még ha vannak tőle jobbak is. Mondom ezt úgy, hogy a hp egyik "őshazájából" származom, a mi környékünkön a falvakban, így sok rokonom is csinál HP-t, szóval el voltam/vagyok kényeztetve ezzel is. Mellesleg a HP is már leginkább nevében az, hisz azt sem otthon főzik, hanem kisebb főzőüzemekben(otthon nem is legális, meg már a falusi sem szeretne vesződni vele), nagyjából hagyományos módon.
Amitől viszont persze szintén jó vagy rossz a házipálesz(mert rengeteg hp olyan, ami rosszabb mint akár a bolti), az a felhasznált gyümölcs, amit te viszel, meg a cefre, amit jobb esetben szintén te állítasz össze és érleled, csak úgy, mint esetleg a készet. Ez utóbbiak, amit egy nagyobb gyár nem feltétlenül tud úgy,ahogy a jó gazda, vagy csak gondolom magas költségekkel, ettől függetlenül túlárazottnak tartom a jobb pálinkákat, ezért nehezen terjed a lakosság körében(és külföldre is ezért lesz nehéz bevezetni). Ezt így csak az igen tehetősek engedhetik meg maguknak.
Aki pedig azon akad ki, hogy jó pálesztől hogy lehet berúgni, merthogy annak van egy fogyasztási kultúrája, azért annak mondanám, hogy persze saját hányásodban fetrengeni semmitől sem kéne, de a pálinkafogyasztás hagyományaitól egyáltalán nem idegen, hogy alkalomadtán a mély pohár fenekére is nézünk, fennhangon vitatkozunk, barátkozunk vagy énekelünk. A pálinkát sem csak az ízélményért találták ki, de a hatásáért is, mindkettőt ki lehet élvezni, és ez nem jelenti azt, hogy valaki alkesz lesz...

imrebácsi 2010.05.04. 21:59:06

Rézangyal és Fütyülős? Az a baj az ilyen fikázós kommentelőkkel, hogy egyik sem volt ott, sutyerák fikagépek. Én vittem a saját szilvámat drágáim és kóstoltam másokét is. Fütyülőst nem, mert abban a palackban a kolbászos rettenet volt. De kóstoltam Rézngyal palackból is szilvát, ami meg egészen rendben volt (lehet hogy nem rézangyal volt, először találkoztam vele)
Az miért van, hogy aki ott volt, az nem fikázott, csak dumáltunk és kínálgattunk és aki nem volt, az itt fikáz? Ez itt Magyarország? Gyertek ki a következőre (remélem lesz olyan, bár nem voltunk most tömegesen) és ott mindenki megmutathatja hogy mije van.

Arra a baromra nem reagálnék aki a füvet keveri ebbe a blogba, mert nyilván beír az összes alkoholos blogba a világon (gondolom pár millió blog) és azok közül egyben már biztos elküldték a picsába.

pop simon 2010.05.04. 22:21:00

@imrebácsi: ez itt Magyarország.. igen ez!
te lehet, hogy nem fikáztad ott helyben a pálinkákat..nem is kell, viszont egyesek onnan igen csak baszogatják a pálinkásokat; sőt a videó végén látott úr, még bizonyos fesztivál(oka)t is bántó megjegyzéssel illetett meg, ami nem kifejezetten szép tőle, ha már egyszer ő is egy-két fesztivál szervezője.

E.G.O. 2010.05.04. 22:31:33

@pop simon: Pont ez a lényeg! NEKI túl sok van! Ugyebár van valami Budai Gourmet ezzel egy időben, meg mások is mernek arra gondolni, hogy tán kellene rendezni valami fesztivált, fúj, a rohadtak! A gumipatkányos mondat ez egyetlen, amivel egyetértek, a szándék viszont más. Korábban csak az ötletet dicsértem. Ezért viszont most lehet, hogy kimoderálnak?

dr. bíbic14 2010.05.04. 23:42:59

Azért Robitól -a Rézangyal egyik tulajdonosától, aki végignyalja az összes gumi- és vattacukros fesztivált a pálinkájával a Szigettől a Budavári Pálinka- és Kolbászfesztiválig, azért egy kicsit erős túlzás volt az utolsó zárógondolat.

Bergeroth 2010.05.05. 01:14:27

@imrebácsi:
"Barom"...
Hmm...hogy is mondtad? Ja...megvan...
"Ez itt Magyarország"
Ebben az egy dologban legalább igazad van.

Leroi 2010.05.05. 07:06:44

A két szőke haláli...
Két igazi alkesz-jelölt retek...

gyik3 2010.05.05. 08:45:53

Gondolom Maros Róbert a Gyulai Pálinkafesztiválra gondolt, amikor vattacukrozott. Hát nem tudom miért kell irigykedni?! Aki akar, csináljon fesztivált nyugodtan, nehogy már Maros mondja meg, hogy mi a tuti! Majd az emberek eldöntik, hogy nekik mi a jó. Nem minden ember szereti ugyanazt a dolgot.....nem mindenki szereti a Rézangyalt.........

Funkerman 2010.05.05. 19:26:01

@Bergeroth: Szivd el a spanglidat otthon, ahogy eddig is tetted. De hagyjuk ezt az unalomig nyomatott az "alkohol rossz a fû meg jó" dumát. Mindenki tudja, hogy ez a téma (legalizálás) állambácsi bevállalósságától (is) függ nagyban.
Mit vársz egy olyan országtól, ahol még az otthonszülôket is vegázálják?
Szal ezért is nem értem, hogy miért kell idejönnöd és nyomni a már marhára megunt dumát.
Szivesen olvastuk volna a rövid élménybeszámolódat a Városháza parkban eltöltött órákról és pálinkákról, de sanszos, hogy tôled max. arról olvashatnánk, hogy épp sikerült nem kvarchomokos sapnglit venned vmi dílertôl. Persze, tudom, te otthon megtermeled a magadnak valót :) Na písz.

Funkerman 2010.05.05. 20:08:41

@Bergeroth: Jut eszembe, kb. azon nem tudsz napirendre térni, hogy miért a pálinka azaz az alkohol "honosodott" meg a világban és miért nem a fû.
Azt viszont tényleg elmesélhetnéd, hogy miért is a pálinka irányába billen a mérleg negatív irányba?
Szerinted a napi egy pálinka az köszönô viszonyban van napi egy jointtal?
Vagy most elkezdünk azon ötölni, hogy 'hány feles felel meg egy valamilyen jointnak' ? Na ne már.
Egyébként szeretjük a Don Quijotékat. :)

sompalinka · http://sompalinka.blog.hu/ 2010.05.06. 13:36:39

@gyik3:
Csak egy apró kérdés: ha Gyuláról beszélt MR., akkor ott hogyan, és milyen hatékonysággal szerepelt a Rézangyal? Igen, ők ott sem indultak, meg máshol sem, de miért is? Sejtem...
süti beállítások módosítása