rövidazélet

Pálinkafeszt (m)eszkimólány szemmel

2011. május 11. 18:55 - rcsdaniella

Szombat délután a verőfényes napsütésben a Várban sétálgatva azon gondolkodtam: mi az, amit szeretek a Pálinkafesztiválban? És ha már magamnak megfogalmaztam, most azonnal leírom ide, nektek is. Aztán lehet vitatkozni!

1. A helyszín. Íme a kérdés: mi a jobb, sörsátor alatt sétálgatni, vagy a Várban? Hogy nappal a panorámát, este meg a holdat (és a panorámát) bámulhatom pálinkáspohárral a kezemben, az leírhatatlan érzés. 

Valahogy így néz ki egy szombat délután a fesztiválon.

2. A társaság. Huszonötezer ember ugye nem kevés. Nem tagadom, a tömeg engem is zavart néha, de ha szívünkre tesszük a kezünket: melyik fesztiválon nem ugyanez a helyzet? Na most, ebből a huszonötezer emberből márpedig egyet sem zárattam volna el a négy nap alatt, ez pedig azt jelenti, hogy jófej emberek voltak. Hál’Isten.

Aranyos lányok voltak. Sok sikert kívántam neki

3. A pálinkák. Itt ugye most nem sorolnám fel az összes főzdét, főleg nem a kedvenceimet, mert nyomban megkapnám a magamét. De kiemelek néhányat, akiknél újdonságot kóstoltam, és meggyőztek:
A Bestillo-nál gönci barackot ittam, mert Vavrek Zsolt (az ügyvezető) azt ajánlotta.
- Gönctől 20 kilométerre vagyunk, saját barackosunk van, 6 és fél hektár, innen szerezzük be a gyümölcsöt ehhez a pálinkánkhoz. Tornyos lepárlással készítjük el, ennek köszönhetően nagyon intenzív az illata és az íze – ez volt az a néhány mondat, ami miatt úgy éreztem, ki kell próbálnom.
Horváth Józsitól vásárolják a vadkörtét a Csalló főzdések. Ezt onnan tudom, hogy a fesztivál egyik általam leginkább kedvelt itala után érdeklődtem a fiúknál. Hogy Horváth Józsi ki, annak igazából nincs jelentősége, de hogy jó gyümölcse van, az tuti. Ezt meg onnan tudom, hogy jó sokat ittam az ebből készült pálinkából.


- Hagyományos magyar rendszerrel dolgozunk, fatüzeléses kisüsti eljárással főzzük a pálinkát – magyarázza a pultban lévő úriember. – Nekem kevés ízt ad a tornyos rendszer, annyira nem ízlik az úgy készült, szerintem egysíkú pálinka. És a tulajdonosunk jó szakember, tudja pótolni azt az oszlopos rendszer által nyújtott pluszt, ami az illatot adja. Úgy, hogy egy deflegmátort épített a rendszerbe.
Zwack-nál fehéreper pálinkát iszom:
- Ez a Zwack Nemes Pálinka család tagja, amiben csak fajtaazonos gyümölcsök vannak. A különlegességét az adja, hogy öt évig eperfahordóban érleltük – tudom meg róla.

Árpádék pálinkáit is imádom. A szilvájuk például nagy kedvenc

4. A jófej biztonságiak. Az, hogy egy biztonsági őr - lány létemre! - nem küld el a francba, sajnos ma már különlegességnek számít. Az meg, hogy még mosolyog is, sőt, felajánlja, hogy segít fotót készíteni (magától!), egészen extrém. Pedig dolga volt, nem is kevés. De türelme is. Köszi!

5. Hogy nem büntetik meg a kocsimat, amit csak úgy otthagytam valahol.
(Ez persze nem a fesztivál miatt van, mindenesetre visszatalálva hozzá áldottam az eget érte.)

6. A feltöltő kártya. Ezt nem szerettem, mert sorba kellett állni. De kényelmesebb volt, mint egy kilométer hosszú papírdarabbal (a korábbi kuponok) a kezemben rohangálni.

7. Összegzés (vagy befejezés, kinek mi tetszik). A sok ismerős arcnak külön örültem, erről sem írnék regényt, de köszi mindenkinek, aki ott volt, akivel ittam egyet, vagy dumáltunk néhány percet. És most kérek elnézést a kutyától, amelyiket fejbe dobtam egy ötvenessel, amit a szökőkútba szántam, hogy teljesüljön a kívánságom.
Remélem, októberben mindenkivel ugyanitt! Csók!

Kemény munka utáni pihenés. Nem gondolhattátok komolyan, hogy a (M)ártont kihagyom, ugye...?   
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rovidazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr242896404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

g-ko 2011.05.16. 16:09:16

Péntek este csúcsidőben voltam, az elején zsúfolt volt nagyon, később vált csak élvezhetővé. Nekem egyáltalán nem jött be ez a feltöltőkártya, sose tudtam, hogy épp mennyi van nálam (ez ugye a kuponnál nem fordulhat elő), és számottevően lassította a kiszolgálást. (mert a legtöbb helyen megvárták, míg a rendszer visszaigazolja a kártyán lévő összeget). Ezt leszámítva jó volt, mint szokott.
süti beállítások módosítása